۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۷۹۴۶۷
حجت الاسلام ذوالنور:

سوء مدیریت ها نباید پشت تحریم پنهان شود| تا کار مسؤولان شفاف نباشد مشکلات حل نخواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان این که سوء مدیریت ها نباید پشت دیوار تحریم ها پنهان شود، گفت: عدم توجه و عدم تبعیت از رهنمودهای رهبری جامعه را با مشکلات عدیده مواجه کرده است.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مراسم عزاداری ایام محرم که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) برای بازگرداندن قطار امت پیامبر اکرم(ص) به ریل اصلی بود، گفت: بهترین تبیین فلسفه قیام حسینی توجه به روایاتی است که خود ایشان در زمینه قیام عاشورا بیان کردده اند.

وی با بیان این که هر جنگی که در عالم رخ می دهد، هدف خاصی را دنبال می کند، اظهار داشت: زیاده خواهی، منافع شخصی، فتنه گری، فساد و به رفاه و ثروت رسیدن از جمله اهدافی است که می توان به عنوان هدف برای جنگ ها از آن ها نام برد.

حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به هدف امام حسین(ع) از قیام و نهضت عاشورا ابراز داشت: قیام حسینی کاملاً منزه از خواسته های نفسانی بود و ایشان تصریح کرده اند که به دنبال فساد و خون ریزی نیستند، بلکه به دنبال اصلاح انحرافی بودند که در امت اسلامی ایجاد شده بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان انحرافاتی که در صدر اسلام به وجود آمده بود، مطرح کرد: امروز نیز برخی با ایجاد انحراف سعی می کنند تا مسائل سیاسی خلاف را به جامعه قالب کنند؛ امام راحل فرمودند «هر وقت دشمن از شما تعریف کرد بدانید که کارتان مشکل دارد و به حقانیت خود شک کنید»، بر این اساس جا دارد کمی فکر کنیم که چرا همه رسانه های نظام سلطه گاهی به طرفداری یک جریان به میدان می آید.

وی ادامه داد: سال 78 خدمت مرحوم آیت الله شیخ جواد تبریزی رسیدیم، ایشان فرمود «از اول انقلاب تا حالا، من رسانه های بیگانه را گوش می کردم، زمان و جنگ و عملیات شما در جبهه، یا خبر پیروزی شما را پخش نمی کردند و یا آن را تحریف می کردند؛ امروز چه شده که از بعضی از سیاسیون ما جانبداری می کنند؛ یا آن ها توبه کردند یا این که بعضی از مسؤولان سیاسی ما تغییر کرده اند که مطلوب آن ها حاصل شده است»؛ بی شک رسانه های بیگانه توبه نکرده اند و متأسفانه این برخی از مسؤولان هستند که در راستای اهداف دشمن حرکت می کنند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که بر اساس فرموده امام خمینی(ره) هرکجا دشمن از ما عصبانی بود، باید بدانیم که در مسیر درست قرار داریم، عنوان کرد: دشمن امروز از این که همه امور در زعامت فقیه جامع الشرایط قرار گرفته است، عصبانی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مبانی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: همه ما می دانیم که مسائلی همچون آرمان فلسطین، انقلاب اسلامی و ستیزه جویی با استکبار جهانی از مبانی و اعتقادات محکم امام(ره) بوده است؛ راه انقلاب روشن است و گاهی اوقات این مسؤولان هستند که مسائل را بد متوجه شده، مشکل آفرین می شوند و بعد می گویند چرا رهبری مشکلات جامعه را حل نمی کنند؟ رهبری چگونه مشکلات را حل کند؟ در حالی که ما مجلسی درست کرده ایم که حتی حاضر نیستند شفافیت رأی داشته باشند تا مردم از رأی آن ها آگاهی داشته باشند و از آن ها حق خود را مطالبه کنند.

وی با تأکید بر این که تا زمانی که گریم های قطور بر چهره مسؤولان باشد، مشکلات جامعه حل نخواهد شد، بیان کرد: رهبری با وجود این چنین شرایطی چگونه مشکلات را حل کند؟ اگر قرار بود این مشکلات به صورت غیر متعارف حل شود، امام حسین(ع) در کربلا این کار را انجام می دادند.

حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: وقتی نماینده مجلسی 42 میلیارد تومان در مؤسسه مالی کاسپین می گذارد و سود 38 یا 39 درصد می گیرد و می خورد، معلوم است که به طرح شفافیت رأی نمی دهد؛ چرا سامانه ای وجود نداشته باشد که مردم ثروت مسؤولان را رصد کنند؟ ما با جدیت به دنبال این کار هستیم که این چنین سامانه ای تشکیل شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره تأثیر لقمه حرام بر رفتار افراد تأکید کرد: لقمه حرام سبب می شود شخص در ظاهر همراه انقلاب باشد، اما از پشت به انقلاب خیانت کند.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی، امروز به نیروهای بصیر و ولایتمدار نیازمند است، مطرح کرد: متأسفانه بسیاری از کسانی که همراه امام راحل بودند، امروز به ترمز ولایت تبدیل شده اند و چوب لای چرخ ولایت می گذارند.

حجت الاسلام ذالنور با اشاره به سختی پیکار با منافقان افزود: اگر کسی در مقابل امام خمینی(ره) می ایستاد مهر طاغوتی بر پیشانی اش می خورد، اما امروز کسانی مقابل رهبری می ایستند که لوح تقدیر و حکم انتصابشان با امضای امام(ره) بر قاب خانه هایشان نصب است؛ همین عامل سبب متزلزل شدن ایمان مردم شده و وحدت آن ها را از بین می برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این که ولایت فقیه ریسمان الهی است، گفت: وحدت باید حول محور رهبر و امام جامعه شکل بگیرد، نه این که برخی وحدت را حول محور  زیاده خواهی خود تعریف کنند؛ اگر قرار باشد ملاک عمل ولایت فقیه خوشایند دیگران باشد که نمی توان آن را ولایت فقیه خواند.

وی ادامه داد: برخی می گویند چرا رؤسای جمهور ایران عاقبت بخیر نشده اند؛ ما به او می گوییم این سخن اشتباه است، چون رهبر معظم انقلاب در زمان ریاست جمهوری و شهید رجایی به علت امام محور بودنشان با مشکل مواجه نشدند؛ بر این اساس اگر رییس جمهور مملکت امام محور بوده و پایبند به ولایت فقیه باشد، قطعاً با مشکل مواجه نخواهد شد؛ وقتی رییس جمهوری انتخاب می کنیم که رهبر معظم انقلاب به او دستور می دهد وزیر اطلاعات باقی بماند، او قهر کرده و 11 روز خانه نشین می شود، معلوم است که عاقبت بخیر نخواهد شد.

حجت الاسلام ذوالنور تأکید کرد: وقتی رییس جمهوری انتخاب می کنیم که رهبری می فرمایند "من به این مذاکرات خوشبین نیستم" و او می رود مصاحبه می کند که "در عالم دیپلماسی خوشبینی و بدبینی ملاک نیست، واقع بین باید بود" و بعد می رود مذاکره می کند، چگونه توقع داریم مشکلات و معضلات دامن جامعه را نگیرد؟

وی به وضعیت نابسامان اقتصاد در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب از سال 72 به دولت ها تأکید کرده اند که اقتصادی را بیاورید که متکی به نفت نباشد؛ هنگامی که اقتصاد ما وابسته به نفت باشد، مشخص است که این مشکلات و نابسامانی ها به وجود می آید؛ مبنای فروش نفت در دنیا برنت است و آن ها این کار را کرده اند تا ما با آن ها تنظیم شویم و از خود مبنایی نداشته باشیم و هر آن چه منافع استکبار اقتضا کرد را انجام دهیم؛ نکته جالب این است که برنت کمتر از 5 درصد نفت جهان را تأمین می کند، چرا نباید خلیج فارس مبنا باشد؟

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که نظام اسلامی به هیچ عنوان ناکارآمد نیست، یادآور شد: امروز همه می دانند که جمهوری اسلامی در همه عرصه ها حرکتی رو به پیشرفت داشته است و باز هم پیشرفت خواهد کرد؛ کشور های دیگر اگر پیشرفتی داشته اند همراه با تعامل با استکبار بوده است، اما کشور ما در حالی که با استکبار جهانی مقابله کرده این مقدار پیشرفت کرده است؛ پیشرفت های ایران با وجود دشمنی غربی ها چیزی شبیه به معجزه بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز نباید برخی سوء مدیریت خود را در قالب ناکارآمدی نظام جلوه دهند، زیرا این نظام عزیز بسیار کارآمد بوده است و همه این موضوع را می دانند.

وی با بیان این که دشمن همه توان خود را برای تحریم موشکی، ماهواره، هوا و فضا، هسته ای، دفاعی، نانو و مواردی از این قبیل گذاشته است، تصریح کرد: ما در این موارد علی رغم وجود تحریم های سنگین به گونه ای پیشرفت کرده ایم که دنیا را متحیر ساخته ایم و امروز خود دشمنان نیز به این موضوع اذعان دارد.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: حال جای سؤال است چرا ما در زمینه هایی همچون کالاهای مصرفی و کشاورزی که دشمن به آن ها کاری ندارد پسرفت داشته ایم، اما با زمینه هایی که تحریم های سنگین بر آن ها تحمیل شده است پیشرفت داشته ایم؟ پاسخ این است که در این حوزه ها سیاست بازی، شعار، فریب مردم و سیاسی کاری وجود نداشته بلکه افرادی در این زمینه ها فعالیت کرده اند که به ولایت وصل بوده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این که برجام سایه جنگ را از سر کشور دور نکرده است، تصریح کرد: اگر صهیونیست ها یک موشک به سمت ما پرتاب کنند خواهند دید هنوز گرد و غبار موشکشان ننشسته که موشک ایران در قلب تل آویو فرود خواهد آمد و همین موضوع سبب شده است تا دشمن به خود اجازه ندهد به کشور ما تعرض کند.

وی اضافه کرد: نیروهای متعهد به ولایت و انقلاب توانسته اند در عرصه های موشکی و توان دفاعی حماسه آفرین شوند؛ امروز مشاهده می کنیم که دشمن و برخی در داخل کشور در مطالب و مصاحبه هایشان همین دسته که افتخار آفرین بوده اند را مقصر مشکلات جلوه می دهند و چهره این افراد را در انظار مردم تخریب می کنند.

حجت الاسلام ذوالنور از عملکرد برخی مسؤولان در زمینه کنترل فضای مجازی انتقاد کرد و اظهار داشت: 85 درصد مشکلات در خانواده ها به همین فضای مجازی بازمی گردد، اما متأسفانه برخی مسؤولان عزمی برای کنترل آن ندارند و آن را باز گذاشته اند؛ این موضوع که وابسته به تصمیم خودمان است چرا باید به بستری برای تبلیغات دشمن تبدیل شود و دشمن نیز با استفاده از آن، مردم را علیه نظام بشوراند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به این که امروزه نیاز به مدیریت جهادی داریم، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در سطح مسؤولان باید مورد توجه قرار گیرد؛ بی شک فساد در میان مسؤولان اعتماد مردم از نظام را سلب می کند؛ متأسفانه دست های خیانتکار انتقادات عمومی را به سمت ناکارآمد بودن نظام جهت می دهد.

وی با بیان این که سوء مدیریت ها نباید پشت دیوار تحریم ها پنهان شود، تصریح کرد: عدم تبعیت از رهبری و عدم توجه به رهنمودهای ایشان است که امروز جامعه را با مشکلات عدیده مواجه کرده است؛ ریشه معضلات جامعه امروزی آن است که به مقوله تکیه بر توان داخلی که جزء مطالبات مقام معظم رهبری است، توجه نمی شود.

حجت الاسلام ذوالنور ادامه داد: یکی از اصول 24 گانه اقتصاد مقاومتی تعامل اقتصادی با همسایگان است، اما متأسفانه این عرصه مورد غفلت مسؤولان قرار گرفته است و تنها از هراس این که آمریکایی ها ناراحت نشوند، حاضر نشدند این ارتباطات را دایر کنند؛ اگر با همسایگان تعامل اقتصادی داشته باشیم از شبکه مالی دنیا بی نیاز خواهیم شد و دیگر دشمن نخواهد توانست با تحریم به اقتصاد کشور فشار وارد آورند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مردم شریف ایران پای ارزش های انقلابی ایستاده اند، گفت: تبعیض و فساد است که مردم را ناراحت و ناراضی می کند و این موضوع باید حل شود تا نارضایتی از جامعه ریشه کن شود./841/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات